Метро в Банкок

Дворец в Банкок

Метрото в Банкок, заедно с лодките, е един от единствените подходящи начини за придвижване в града. Няма трамваи, а автобусният транспорт е изключително объркан. За информация относно всички възможности за пътуване вижте глава " Транспорт ".

10-те най-добри хотела в Банкок

Въпреки това дори метрото в Банкок има специфики, които няма да срещнете в други градове с подобен размер.

Линии на метрото в Банкок

Понастоящем градът е пресечен от 8 линии на метрото, или 1 линия на класическото подземно метро (движещо се над земята в краищата), 6 линии на чистото надземно метро, движещо се по издигнати бетонни коридори, и 1 линия на надземния автоматичен влак.

Все пак метрото далеч не покрива всички посоки и райони на града и е трудно да се придвижвате из града без допълнителни пътувания с такси.

Метрото не е единна система, а се експлоатира от 4 различни компании, които не признават билетите си една на друга.

Metropolitan Rapid Transit MRT

Тази система се състои от три маршрута:

  • Синьо кръгово трасе (MRTA Blue Line) - преминава през историческия център и някои райони на модерен Банкок, популярни за настаняване; тя също така отива до централната гара Банг Суе и спира в близост до автогара Мо Чит. Важни станции:
  • Лилава линия (MRTA Purple Line) - От трансферната станция на синята линия Tao Poon в северната част на града, тя продължава още по на север отвъд Банкок и не е полезна за туристите

Официален уебсайт на MRT: metro.bemplc.co.th

Синята линия в преобладаващата си част е подземна, докато лилавата и жълтата линия са изцяло надземни. Синята линия е и най-натоварената от всички маршрути на метрото в Банкок.

Небостъргач BTS

Тази система разполага с две зелени линии - светла и тъмна - които се пресичат на станция Сиам.

  • Светлозелената линия (Sukhumvit Line) - се движи в посока север-юг през Банкок, като преминава през центъра на Сукхумвит и Сиам от туристическите забележителности, а също така спира в близост до автогарите Мо Чит и Екамай. Важни станции са:
  • Тъмнозелена линия (Silom Line) - започва от центъра на съвременен Банкок в квартал Сиам и продължава през реката в източната част на града през популярния квартал Силом. Важни станции:
    • Сиам
    • Sala Daeng - район Силом
    • Chong Nonsi - небостъргач Mahanakhon
    • Krung Thon Buri - прекачване на златната линия към ICONSIAM
  • Златна линия (Gold Line) - кратък маршрут от тъмнозелената линия до луксозния търговски център ICONSIAM
  • Жълта линия (Yellow Line) - минава през източната част на Банкок и все още не представлява голям интерес от туристическа гледна точка
  • Розова линия (Pink Line) - минава в северната част на Банкок и свързва например червената линия на метрото от летище Don Mueang със светлозелената или лилавата линия. Трансферът от летищната линия до розовата линия се осъществява на станция Lak Si.

Официален уебсайт на BTS Skytrain: www.bts.co.th/eng

Всички маршрути са надземни. Зелените линии имат характера на класически метросъстави, докато златната линия е така нареченият peoplemover, автоматичен влак без машинист.

Златната линия също е тарифно разделена от двете зелени линии и за нея винаги трябва да се закупи отделен билет.

Железопътна линия SRT

Последният превозвач е Тайландската държавна железница, която експлоатира три електрифицирани наземни линии.

  • Suvarnabhumi City Line (Airport Rail Link) - Тя свързва модерния център на Банкок с летище Суварнабхуми. Важни гари:
    • Phaya Thai - крайна станция с прекачване на светлозелената линия BTS
    • Makassan - северният край на квартал Sukhumvit
  • Червена линия - свързва гара Банг Суе в северната част на града с летище Дон Муанг
  • Лека червена линия - минава от гара Bang Sue на изток до Taling Chan и практически не се използва от туристите

Официален уебсайт: www.srtet.co.th

Карта на метрото в Банкок

Тъй като официалните уебсайтове на различните системи не предоставят карти с висока разделителна способност, създадохме собствена карта на настоящата мрежа на метрото в Банкок.

Билети за метрото в Банкок

Всяка от горните 3 системи има свои собствени билети, плюс късата автоматична линия Golden Line, която дори не признава билетите на другите две линии на компанията, която я експлоатира.

Ако се прекачвате в рамките на една система (например от светлозелената на тъмнозелената линия или от синята на лилавата линия), не е необходимо да си купувате отново билет при прекачването. Ако обаче се прехвърляте между различни системи, винаги трябва да си купите нов билет.

Как да си купя билет?

По някои маршрути на метрото можете да платите със собствената си безконтактна карта VISA, а другаде можете да си купите само жетони от автомат.

Билети от автомат за билети

На всяка метростанция има автомати, които приемат само пари в брой (монети и банкноти на максимална стойност до 100 бата). Освен това, на всяка станция има прозорче за обслужване, но и там не можете да плащате с карта. Предимството на автоматите е, че можете да разменяте и банкноти от 500 и 1 000 бата.

Машината превключва от тайландски на английски език в горния десен ъгъл.

След това избирате станцията, към която сте се насочили, на картата на сензорния екран. Дисплеите са стари, така че може да попаднете на друга станция от първия път и да се наложи да повторите процеса.

В дясната част на екрана ще видите цената, която трябва да платите. Не е необходимо да плащате в точна стойност, просто не забравяйте, че машината винаги връща само в монети.

От машината ще изпадне черен жетон (за MRT, SRT и Airport Rail Link) или хартиен билет (за BTS Skytrain), който след това ще използвате на турникета. Когато влизате, просто поставяте жетона/билета пред четеца. Не забравяйте да запазите жетона/билета за цялото пътуване. Когато излизате, поставяте билета или жетона в турникета и го оставяте там, като го освобождавате.

  • Тази система работи по всички линии на метрото

Вашата собствена безконтактна карта

Само по линиите на системата MRT (т.е. главния син кръг и лилавия кръг в посока Нонтабури) можете да платите и с безконтактна карта. Понастоящем за плащане могат да се използват само карти VISA.

Просто приложете картата към четеца на турникета при влизане в станцията и след това при излизане от станцията.

Цени на билетите в Банкок

Във всички системи на метрото таксите винаги се начисляват на база изминато разстояние.

Най-ниската цена (обикновено за 1 или 2 спирки) е 15 хил. т., а след това най-високата цена е между 40 и 50 хил. т., но тогава трябва да преминете почти през целия град. Средно ще платите нещо около 30 thb.

За системата BTS Skytrain (светло+тъмнозелена линия) има и дневни карти, валидни само за даден календарен ден. Те не се купуват на автомат, а само винаги на билетна каса с жив персонал. Отново тези дневни билети могат да се използват само за тази система. Дневен билет за линиите на BTS струва 140 хил.

За системата MRT, вместо дневен билет, можете да си купите карта със запазена стойност за 180 хил. т. (стойност 100 бата за билета + 80 бата за билетите). Въпреки това можете да презаредите картата за всякаква сума (винаги само в брой). Тарифите обаче не са по-евтини, отколкото при използването на жетони, така че единствената добавена стойност е удобството да не се налага да купувате отново билет всеки път, когато влизате в метрото.

Разписания и интервали

Всички линии на метрото в Банкок тръгват за линията между 5:15 и 5:30 ч. от крайните станции, т.е. от центъра на града около 6:00 ч. сутринта. Последните пътувания са между 23:20 и 23:40 ч. от крайните станции, т.е. от центъра около полунощ.

Интервалите по синята и двете зелени линии са между 5 и 10 минути, по-кратки сутрин и следобед, по-дълги по обяд и през почивните дни (но не повече от 10 минути).

При пътуване до летище Suvarnabhumi BKK интервалът е 10-15 минути, а до летище Don Mueang DMK - 12-20 минути.

Влакове на метрото

Всички влакове на метрото са модерни и климатизирани. Понякога дори прекалено климатизирани, а разликата между температурата навън и вътре във влака от над 15 градуса не е изключение.

Влаковете и станциите са безупречно чисти и пътуването с метрото в Банкок е много безопасно.

Тази статия може да съдържа партньорски връзки, от които нашият редакционен екип може да получи комисиони, ако кликнете върху връзката. Вижте нашата страница за рекламна политика.

Остават някакви въпроси?

Ако имате въпроси или коментари относно статията...

0 коментари

Влезте в Cestee

... световната общност на туристите

Все още нямате акаунт за пътуване? Регистрирайте се

Влезте в Google