Летище Летище Тирана накратко

Летище "Майка Тереза" в Тирана е на 12 км от центъра на града. По-голямата част от трафика тук е от Италия, където много албанци пътуват по работа.
Wizz Air и Ryanair имат големи бази на летището и летят оттук в цяла Европа. Местни авиокомпании като Air Albania и Albawings също са базирани на летище Тирана.
Летището в Тирана е основната входна точка за Албания. Единственото друго летище , Kukës KFZ близо до границата с Косово, има само случайни сезонни полети до 2 или 3 дестинации.
Получете още съвети за пътуване от летище Тирана
Независимо дали пристигате или заминавате от летище Тирана, разгледайте нашите полезни съвети и препоръки:
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...
5 коментари

И дали киоскът на Ryanair ще разпечата и бордните карти на Wizzair? Или трябва да отидем другаде?

Здравейте, можем ли да успеем за полета в 10:30 ч. в понеделник, ако вземем автобуса в 8:00 ч. от Дюрес?

Срещу гишетата за регистрация на заминаващите самолети има 4 гишета на Ryanair, където можете да отпечатате билетите си, като въведете Qr кода в приложението, без да чакате. От поддръжката ни заплашиха, че това ще струва 20 евро, но билетите бяха отпечатани безплатно. Внимавайте, че трябва да сте свързани с Wi-Fi на киоска, в противен случай той хвърля грешка. ;)
Тази година летището планира 10 млн. заминавания, което е невиждан през последните x години строителен бум и все още продължава. В момента Wizz базира 12 самолета тук. Големите надежди са за чуждестранни маршрути през следващите години. Влаковата услуга трябва да започне да функционира през пролетта на 25 г.
На гишето за регистрация потвърдиха, че бордните карти трябва да са хартиени и ги разпечатват безплатно, НО няколко души се промъкнаха през сигурността с PDF на мобилните си телефони, където турникетът обикновено ги пропускаше, а дори на изхода имаше други хора, които имаха само BP на мобилните си телефони, служителят им каза нещо, но след това копира номерата от мобилните им телефони и ги пусна да се качат.
Радвам се, че други го опитаха вместо мен днес. 😆 Отидох на гишето, за да ми разпечатат БП.
Експериментът с бордната карта на мобилния телефон в TIA премина успешно. Само баркодът на BP в pdf формат, изтеглен от интернет. На вратата за сигурност нямаше проблем. Минах през автоматизирания паспорт, на портала бяха малко объркани, после копираха нещо от pdf-то н мобилния, изглеждаха доста недоволни дори след това, така че накрая им дадох БП, който вече бях разпечатал вкъщи за всеки случай :D. Иначе качването на борда приключи в 20:50, а към 20:52 го затвориха и не пуснаха никой друг ... въпреки че чакахме точно зад лентата.
"Не пуснаха никой друг... въпреки че чакахме точно зад лентата. " - Значи не си тръгнахте?;)
Не, ние, които бяхме зад лентата, отлетяхме, а тези, които бяха пред нея, не :-)
Никога не съм виждал някой, който все още е бил на опашката преди затварянето, да не бъде пуснат вътре. Колко души бяха останали?
Сигурно съм го изписал грешно. Не пуснаха никого, който е влязъл след дърпането на лентата, което беше 2 минути след официалния край на качването на борда, както е посочено в BP.
Бяха толкова готини, а? Това FR или W6 беше? Като се има предвид колко объркани са самите те по отношение на времето за качване, изглежда като ненужна жестокост да не се допусне някой, който тупва зад лентата няколко десетки секунди след официалното качване...
Беше FR на KRK, просто ме изненада също, особено на Балканите. Обикновено започват да пускат гайдата едва когато официално е вписана като край на качването.
Обикновено FR започва, когато официално трябва да приключи, но веднъж вече ми се е случвало, мисля, че във Виена, той да приключи с качването на борда според официалното време. Оттогава се опитвам да бъда там поне 5 минути по-рано... 😆