Летището се състои от две сгради, разположени на около 200 метра една от друга. Терминалите не са свързани с вътрешен коридор, но достъпът на пешеходци до външната обществена зона е възможен по маркирана пътека.
Терминалите са разделени според авиокомпаниите, които ги обслужват.
На официалния уебсайт на летището можете да намерите ясна карта на летището: airport.az/en/map.
Терминал 1
Терминал 1 датира от 2014 г. и представлява изключителен архитектурен шедьовър. Залата е неестествено огромна за летище, като вътре има различни дизайнерски елементи. Тя е просторна и с много места за сядане, ориентацията е много лесна за пристигащите или заминаващите пътници, както и за тези, които само се прехвърлят.
На Терминал 1 се обслужват полети на следните авиокомпании:
- Аерофлот
- Air Arabia
- Air Astana
- Air Baltic
- AJet
- Azerbaijan Airlines (вътрешни полети и полети до Грузия и някои турски дестинации се обслужват от Терминал 2)
- Azimuth
- Belavia
- China Southern Airlines
- Flydubai
- FlyArystan
- FlyNas
- Gulf Air
- Iraero
- Iran Air
- Jazeera Airways
- Kuwait Airways
- LOT
- Lufthansa
- Pegasus Airlines
- Pakistan International Airlines
- Qatar Airways
- Qazaq Air
- Redwings
- Rossiya
- Turkish Airlines
- UTair
- Uzbekistan Airways
Терминал 2
Терминал 2 е отделна сграда, разположена на около 200 метра от Терминал 1. За да се прехвърлите между тях, трябва да вземете багажа си и да преминете през паспортен и митнически контрол.
Този терминал е по-стар и разполага със значително по-малко пространство, но от него се извършват малко полети, така че и тук има достатъчно места за сядане.
Терминал 2 се използва от следните авиокомпании:
- Азербайджанска авиокомпания (вътрешни полети и полети до Грузия + някои турски дестинации)
- Israir
- Wizz Air
Трансфер между полетите
Обширната мрежа на Azerbaijan Airlines превръща Баку в сравнително важна свързваща точка в Закавказието и Централна Азия.
Трансфер в рамките на транзитната зона е възможен само ако сте закупили билета си с една резервация (гарантиран трансфер).
В този случай багажът Ви ще бъде прехвърлен автоматично и не е необходимо да се притеснявате за него в Баку.
Не е необходимо да напускате транзитната зона, дори ако сте комбинирали трансфера си от два билета, пътувате само с ръчен багаж и вече имате бордна карта за свързващия полет.
Процедури за трансфер
Когато излезете от самолета, потърсете знака "Трансферна зона", който ще ви насочи към гишетата за продажба на билети, за да потвърдите бордната си карта.
След това ще преминете през пункта за проверка на сигурността, предназначен за трансферни пътници, директно към зоната на изхода за заминаване.
Поради сравнително малкия размер на терминала нетното време за трансфер обикновено е между 30 и 45 минути.
По време на трансфера не се извършва паспортен контрол.
Трансфер между терминалите
Ако трябва да се прехвърлите между терминали 1 и 2 като част от международен трансфер, не е необходимо да напускате транзитната зона или да си уреждате виза за Азербайджан.
Безплатен автобус се движи по асфалта (т.е. в рамките на транзитната зона - аерогарата).
След като слезете от самолета, трябва да се обърнете към служителите на информационното бюро, тъй като автобусът е достъпен само при заявка (той е на разположение 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата).
Имам единичен билет за полет от TBS до DEL с промяна на полета в GYD. Багажът ми е проверен. Не знам обаче как да премина от входящия полет, кацащ на Т2, до изходящия полет на Т1. Като австралийски гражданин се нуждая от виза, за да вляза в Азербайджан. Свързах се с моята авиокомпания (Azerbaijan Airways), но те не могат да ми кажат. Обадих се и изпратих имейл до летище GYD, но те не могат да ми кажат. Изпратих имейл до имиграционния отдел на Азербайджан, ако не могат да ми кажат, ще се откажа, ще си върна парите и ще летя през Рияд.
Редактирах текста. Между терминали 1 и 2 има автобус, така че няма да напускате транзитната зона, така че не е необходима виза.
Благодаря ви много
Това е актуална информация?
AZAL намекна за това на уебсайта си, но то е написано през 2019 г.
Удивително е, че служителите на GYD и на AZAL не можаха да ми дадат тази информация.
Предполагам, че са държавни тайни. 🤣 В този случай бих го приел не като грешка, а като "културно обогатяване". Навремето минирах информацията на азербайджанските железници - без резултат.