Метро в Париж

Париж

Най-доброто и най-използвано транспортно средство е парижкото метро.

Съществуват 2 вида железопътен транспорт: класическото метро и влаковете RER и Transilien, които се използват главно за транспорт извън града или за бързи връзки в центъра.

Резервирайте хотел в близост до метростанция

Билети за метро и RER

В Париж се предлагат голям брой билети, които са описани подробно в главата "Транспорт".

Градът е разделен на зони, които определят дневните и многодневните билети.

  • Целодневни - винаги са валидни само в даден календарен ден, а не за 24 часа
    • Navigo Easy, зони 1-2 за 8,65 eur
    • Navigo Easy, зони 1-3 за 11,60 eur
    • Navigo Easy, зони 1-4 за 14,35 eur
    • Navigo Easy, зони 1-5 за 20,60 eur
    • Paris Visite Pass, зони 1-3 за 13,95 eur
    • Paris Visite Pass, зони 1-5 за 29,25 eur
  • Седмичен - валиден само през календарната седмица от понеделник до неделя, това е най-изгодният пропуск за по-дълъг престой, ако пристигате в Париж в понеделник, вторник или сряда
    • Navigo découverté, зони 1-4 за 30,75 eur
  • Многодневен - винаги валиден само в календарните дни, а не за 48 или 72 часа
    • Paris Visite Pass за 2 дни, зони 1-3 за 22,65 eur
    • Paris Visite Pass за 2 дни, зони 1-5 за 44,45 eur
    • Paris Visite Pass за 3 дни, зони 1-3 за 30,90 eur
    • Paris Visite Pass за 3 дни, зони 1-5 за 62,30 eur
    • Paris Visite Pass за 5 дни, зони 1-3 за 44,45 eur
    • Paris Visite Pass за 5 дни, зони 1-5 за 76,25 eur

С Paris Visite Pass, за разлика от Navigo découverté, получавате малки отстъпки за някои забележителности и атракции, вижте списъка им: transilien.com.

Ако няма да пътувате повече от 4-6 пъти на ден, по-скоро си заслужава да използвате индивидуални пропуски под формата на т.нар. ticket t+.

  • 2,15 eur за 1 билет

Билетът t+ е валиден за цялата мрежа на метрото, но във влаковете RER е валиден само в зона 1.

Всеки билет t+ е валиден за 90 минути и можете да сменяте линиите на метрото и RER, стига да не напускате зоната за плащане. Така че не е възможно например да слезете, да посетите някоя забележителност и, ако все още има останал лимит от първоначалните 90 минути, да пътувате отново.

Къде да си купя билет?

На всяка метростанция и станция на RER има машини, които позволяват плащане с карта и в брой, както и гише за продажба на билети.

Всички билети могат да бъдат закупени и чрез мобилни приложения:

Как да използвате билета

Билетът ви е необходим преди да влезете в метрото, където са разположени автоматичните турникети.

  • Хартиени билети - поставете ги в турникета, изчакайте билетът да излезе от втория слот и можете да преминете през турникета
  • Пластмасови карти Navigo - поставяте ги към лилавия четец на турникета.
  • Мобилно приложение - не е необходимо да отваряте приложението, билетите работят чрез NFC, така че можете да прикрепите целия си телефон към лилавия четец

В метрото билетите се използват само за влизане в станцията, а излизането от станцията е просто преминаване през вратите, които се отварят сами дори без билет. Изключение правят станциите, разположени в зона 4, където при излизане трябва да маркирате билета.

При прекачване от метро на метро няма турникети.

Във влаковете RER и Transilien при излизане или смяна на влака винаги се използва билет, независимо дали е хартиен или мобилен.

Парижко метро

Класическото метро е обозначено с буквата М или думата "Métro" над входа на станцията. Само не се притеснявайте, че понякога някои линии на метрото минават над повърхността и извън нея, но те са в покрайнините на центъра.

Карта и линии на метрото в Париж

Метрото има общо 16 линии. Ще откриете много трансферни станции, на които се свързват повече от 2 линии. Те се характеризират с по-дълги трансфери, при които трябва да се поразходите малко.

Въпреки това не е нужно да се притеснявате, че не познавате пътя си. Линиите са разграничени както по цвят, така и по номер, така че е добре да имате карта на метрото винаги със себе си.

Важно е да изберете правилния перон на станцията. Линиите са разграничени по крайната станция и по номер. Една от второстепенните причини да опитате да ползвате и метрото са някои негови уникални станции и входове, които се отличават в художествено и архитектурно отношение.

Недостатъците на метрото са честата пренаселеност и изненадващо бавното пътуване. Линиите на метрото са стари и често криволичат в остри завои, което намалява скоростта на пътуването.

Интересно е, че някои от линиите на парижкото метро се движат на гумени колела.

Картите на метрото, които можете да изтеглите, се намират на адрес ratp.fr/en/plans.

Линиите на метрото са разделени по цвят и номер.

Работи ли парижкото метро 24/7

Нито една от линиите на метрото не работи без прекъсване.

Метрото в Париж се движи с една и съща честота всеки ден.

  • Първите влакове от крайните гари - около 5:30 ч.
  • Последни влакове от терминала - около 1:35 ч.

Честотата между влаковете варира между 3 и 6 минути в делнични дни и между 4 и 10 минути през почивните дни.

Подробно разписание и търсене на връзки можете да намерите на уебсайта: ratp.fr/en/horaires-metro.

Съоръжения на гарата

Парижкото метро е едно от най-старите в света и поради това станциите са доста тесни и имат исторически характер. Много дълги коридори са често срещани при трансферните станции.

На всяка метростанция има билетна каса и автомати за билети.

На пероните обикновено има и автомати за напитки и сладкиши.

На метростанциите няма да намерите тоалетни.

Ако линията на метрото е напълно автоматизирана (например линия 1 или 14), между перона и влака винаги има стени с автоматични врати.

Влакове на метрото

Съвременните напълно автоматизирани линии имат красиви и просторни метро влакове, докато най-старите линии имат много остарели и много тесни влакове.

Въпреки това метрото е чисто и като цяло безопасно.

В някои видове старо метро трябва да отворите вратите или чрез натискане на бутон, или чрез завъртане на сребърна дръжка.

Влакове RER и Transilien

Втората градска железопътна система са влаковете RER, които свързват градовете около Париж с центъра, но са полезни и за придвижване из самия Париж.

Освен това те имат по-голямо разстояние между спирките, така че могат да бъдат по-бързи от конвенционалното метро за придвижване в центъра.

Най-общо казано, линиите, които са обозначени като RER, започват извън Париж, преминават през центъра и продължават извън града в другата му страна.

RER има общо 5 линии (обозначени с буквите A, B, C, D и E и разграничени по цвят) и ще ви отведат до по-отдалечените части на града и до летището. Ако планирате да посетите замъка Версай, линията C ще бъде вашият предпочитан транспорт.

Следователно, влаковете Transilien са влакове, които започват от една от големите парижки гари и се движат само в една посока извън града в даден момент. Като турист ще използвате тези маршрути най-вече, за да стигнете до Версай (линии L и N).

Тогава Transilien са обозначени с буквите H, J, K, L, N, P, R и U и обикновено имат специални перони на гарите.

Карта на влаковете RER и Transilien

Пълните планове на железопътните линии в Париж и околностите му (метро, RER, Transilien и трамваи) можете да намерите на адрес: ratp.fr/plan-transilien.

Тази статия може да съдържа партньорски връзки, от които нашият редакционен екип може да получи комисиони, ако кликнете върху връзката. Вижте нашата страница за рекламна политика.

Остават някакви въпроси?

Ако имате въпроси или коментари относно статията...

0 коментари

Влезте в Cestee

... световната общност на туристите

Все още нямате акаунт за пътуване? Регистрирайте се