Метро в Париж

Париж

Най-доброто и най-използвано транспортно средство е парижкото метро. Съществуват 2 вида железопътен транспорт: класическото метро и влаковете RER и Transilien, които се използват главно за транспорт извън града или за бързи връзки в центъра.

Резервирайте хотел в близост до метростанция

Билети за метро и RER

В Париж се предлагат голям брой билети, които са описани подробно в главата "Транспорт".

Градът е разделен на зони, които определят дневните и многодневните билети.

  • Целодневни - винаги са валидни само в даден календарен ден, а не за 24 часа
    • Navigo découverté, зони 1-2 за 8,65 eur
    • Navigo découverté, зони 1-3 за 11,60 eur
    • Navigo découverté, зони 1-4 за 14,35 eur
    • Navigo découverté, зони 1-5 за 20,60 eur
    • Paris Visite Pass, зони 1-3 за 13,95 eur
    • Paris Visite Pass, зони 1-5 за 29,25 eur
  • Седмичен - валиден само през календарната седмица от понеделник до неделя, това е най-изгодният пропуск за по-дълъг престой, ако пристигате в Париж в понеделник, вторник или сряда
    • Navigo découverté, зони 1-4 за 30,75 eur
  • Многодневен - винаги валиден само в календарните дни, а не за 48 или 72 часа
    • Paris Visite Pass за 2 дни, зони 1-3 за 22,65 eur
    • Paris Visite Pass за 2 дни, зони 1-5 за 44,45 eur
    • Paris Visite Pass за 3 дни, зони 1-3 за 30,90 eur
    • Paris Visite Pass за 3 дни, зони 1-5 за 62,30 eur
    • Paris Visite Pass за 5 дни, зони 1-3 за 44,45 eur
    • Paris Visite Pass за 5 дни, зони 1-5 за 76,25 eur

С Paris Visite Pass, за разлика от Navigo découverté, получавате малки отстъпки за някои забележителности и атракции, вижте списъка им: transilien.com.

Ако няма да пътувате повече от 4-6 пъти на ден, по-скоро си заслужава да използвате индивидуални пропуски под формата на т.нар. ticket t+.

  • 2,15 eur за 1 билет
  • 17,35 eur - 10 билета

Билетът t+ е валиден за цялата мрежа на метрото, но във влаковете RER е валиден само в зона 1.

Всеки билет t+ е валиден за 90 минути и можете да сменяте линиите на метрото и RER, стига да не напускате зоната за плащане. Така че не е възможно например да слезете, да посетите някоя забележителност и, ако все още има останал лимит от първоначалните 90 минути, да пътувате отново.

Къде да си купя билет?

На всяка метростанция и станция на RER има машини, които позволяват плащане с карта и в брой, както и гише за продажба на билети.

Всички билети могат да бъдат закупени и чрез мобилни приложения:

Как да използвате билета

Билетът ви е необходим преди да влезете в метрото, където са разположени автоматичните турникети.

  • Хартиени билети - поставете ги в турникета, изчакайте билетът да излезе от втория слот и можете да преминете през турникета
  • Пластмасови карти Navigo - поставяте ги към лилавия четец на турникета.
  • Мобилно приложение - не е необходимо да отваряте приложението, билетите работят чрез NFC, така че можете да прикрепите целия си телефон към лилавия четец

В метрото билетите се използват само за влизане в станцията, а излизането от станцията е просто преминаване през портите, които се отварят сами дори без билет. Изключение правят станциите, разположени в зона 4, където при излизане трябва да маркирате билета.

При прекачване от метро на метро няма турникети.

Във влаковете RER и Transilien при излизане или смяна на влака винаги се използва билет, независимо дали е хартиен или мобилен.

Парижко метро

Класическото метро е обозначено с буквата М или думата "Métro" над входа на станцията. Само не се притеснявайте, че понякога някои линии на метрото минават над повърхността и извън нея, но те са в покрайнините на центъра.

Карта и линии на метрото в Париж

Метрото има общо 16 линии. Ще откриете много трансферни станции, на които се свързват повече от 2 линии. Те се характеризират с по-дълги трансфери, при които трябва да се поразходите малко.

Въпреки това не е нужно да се притеснявате, че не познавате пътя си. Линиите са разграничени както по цвят, така и по номер, така че е добре да имате винаги със себе си карта на метрото.

Важно е да изберете правилния перон на станцията. Линиите са разграничени по крайната станция и по номер. Една от второстепенните причини да опитате да ползвате и метрото са някои негови уникални станции и входове, които се отличават в художествено и архитектурно отношение.

Недостатъците на метрото са честата пренаселеност и изненадващо бавното пътуване. Линиите на метрото са стари и често криволичат в остри завои, което намалява скоростта на пътуването.

Интересно е, че някои от линиите на парижкото метро се движат на гумени колела.

Картите на метрото, които можете да изтеглите, се намират на адрес ratp.fr/en/plans.

Линиите на метрото са разделени по цвят и номер.

  • 1 - Ла Дефанс, Фондация Луи Вюитон, Триумфална арка, Шанз-Елизе, Дребния и Големия дворец, Понта Александър III, Конкорд, Градините Тюйлери, Лувъра, Шатле, Маре, Бастилията, Националния дворец, замъка Винсен
  • 2 - главната линия, която ще ви отведе до Монмартър. Тя стига и до следните места: Триумфална арка, Басен де ла Вилет, Канал Сен Мартен, Гробище Пере-Лашез, Национал
  • 3 - от запад на изток през Републиката, Операта, гробището Пере-Лашез, гара Сен-Лазар
  • 3bis - най-късата линия не представлява туристически интерес и свързва станциите Porte de Lilas и Gambetta в източната част на града
  • 4 - с основната линия север-юг може да се стигне до следните места: Монмартър, Gare du Nord, Gare de l'Est, Les Halles, Cité, Latin Quarter, Gare Montparnasse
  • 5 - свързва следните места: Place d'Italie, Gare d'Austerlitz, Bastille, République, Gare de l'Est, Gare du Nord, Bassin de la Villette, Canal Saint-Martin
  • 6 - Триумфална арка, Трокадеро, Айфеловата кула, Гара Монпарнас, Площад Италия, Гара Берси, Nation
  • 7 - криволичеща линия, която се разклонява на две части в южния край и преминава например през Bassin de la Villette, Canal Saint-Martin, Gare de l'Est, Opera, Louvre, Palais Royal, Chatelet, Le Marais, Rue Mouffetard, Place d'Italie
  • 7bis - втората най-кратка линия се отделя от линия 7 на станция Louis Blanc и отива до квартал Saint-Gervais
  • 8 - най-дългата линия на парижкото метро може да се използва за транспорт до тези места: Марсово поле, Инвалидите, Конкорд, Мадлената, Операта, Републиката, Бастилията, Зоологическата градина
  • 9 - дългата линия, която свързва Nation, République, Gare Saint-Lazare, Champs-Elysées, Trocadéro и Pont de Sevres
  • 10 - Gare d'Austerlitz, Латинския квартал, Марсово поле, Булон
  • 11 - не минава през центъра, а започва от гара Chatelet и продължава през Pompidou, République и Belleville до североизточните предградия
  • 12 - основен маршрут север-юг, който свързва тези места: Порте дьо ла Шапел, Монмартър, Гара Сен Лазар, Мадлената, Конкорд, Музея Орсе, Гара Монпарнас
  • 13 - линията се разклонява на две части на север и може да се използва за достигане, например, до базиликата Сен Дени, Монмартър, Гара Сен Лазар, Шанз-Елизе, Малкия и Големия дворец, Инвалидите, Гара Монпарнас
  • 14 - маршрутът с най-дълго разстояние между станциите, свързващ летище Orly, Gare de Bercy, Gare de Lyon, Chatelet, Palais Royal, Louvre, Madeleine, Gare Saint-Lazare

Работи ли метрото в Париж 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата

Нито една от линиите на метрото не се движи непрекъснато.

Метрото в Париж се движи с една и съща честота всеки ден.

  • Първите влакове от крайните гари - около 5:30 ч.
  • Последни влакове от терминала - около 1:35 ч.

Честотата между влаковете варира между 3 и 6 минути в делнични дни и между 4 и 10 минути през почивните дни.

Подробно разписание и търсене на връзки можете да намерите на уебсайта: ratp.fr/en/horaires-metro.

Съоръжения на гарата

Парижкото метро е едно от най-старите в света и поради това станциите са доста тесни и имат исторически характер. Много дълги коридори са често срещани при трансферните станции.

На всяка метростанция има билетна каса и автомати за билети.

На пероните обикновено има и автомати за напитки и сладкиши.

На метростанциите няма да намерите тоалетни.

Ако линията на метрото е напълно автоматизирана (например линия 1 или 14), между перона и влака винаги има стени с автоматични врати.

Влакове на метрото

Съвременните напълно автоматизирани линии имат красиви и просторни метро влакове, докато най-старите линии имат много остарели и много тесни влакове.

Въпреки това метрото е чисто и като цяло безопасно.

В някои видове старо метро трябва да отворите вратите или чрез натискане на бутон, или чрез завъртане на сребърна дръжка.

Влакове RER и Transilien

Втората градска железопътна система са влаковете RER, които свързват градовете около Париж с центъра, но са полезни и за придвижване из самия Париж.

Освен това те имат по-голямо разстояние между спирките, така че могат да бъдат по-бързи от конвенционалното метро за придвижване в центъра.

Най-общо казано, линиите, които са обозначени като RER, започват извън Париж, преминават през центъра и продължават извън града в другата му страна.

RER има общо 5 линии (обозначени с буквите A, B, C, D и E и разграничени по цвят) и ще ви отведат до по-отдалечените части на града и до летището. Ако планирате да посетите замъка Версай, линията C ще бъде вашият предпочитан транспорт.

Следователно влаковете Transilien са влакове, които започват от една от големите парижки гари и се движат само в една посока извън града в даден момент. Като турист ще използвате тези маршрути най-вече, за да стигнете до Версай (линии L и N).

Тогава Transilien са обозначени с буквите H, J, K, L, N, P, R и U и обикновено имат специални перони на гарите.

Карта на влаковете RER и Transilien

Пълните разписания на железопътните линии в Париж и околностите му (метро, RER, Transilien и трамваи) можете да намерите на адрес: ratp.fr/plan-transilien.

Тази статия може да съдържа партньорски връзки, от които нашият редакционен екип може да получи комисиони, ако кликнете върху връзката. Вижте нашата страница за рекламна политика.

Остават някакви въпроси?

Ако имате въпроси или коментари относно статията...

0 коментари

Влезте в Cestee

... световната общност на туристите

Все още нямате акаунт за пътуване? Регистрирайте се

Влезте в Google