Метрото в София е гръбнакът на местния обществен транспорт и най-надеждната форма на пътуване. Метропреносната мрежа на София е значително разширена и модернизирана в периода 2003-2020 г.
Метрото в София е много ефективно, безопасно, а станциите и вагоните са чисти и модерни.
Научете колко струват билетите за метрото, колко често се движат влаковете и къде можете да намерите официална информация.
Намерете хотел в близост до метростанция
За преглед на официалния уебсайт посетете metrosofia.com.
Карта и линии на метрото в София
Метропреносната мрежа на София разполага с общо 52 км линии и 4 трасета. Линиите М2 и М4 обаче са свързани помежду си и до тях може да се стигне, без да се преминава от единия край на линията М2 до края на линията М4.
Линия М1 споделя по-голямата част от маршрута си с линия М4 и се отделя от нея само на последните 3 станции.
Метрото е надеждно, често и бързо.
Официалната карта на метрото можете да намерите на адрес: metrosofia.com/en/maps.
Линиите на метрото са разделени по цвят и номер.
- M1 - Червената линия осигурява бърз транспорт от отдалечените жилищни квартали в северозападната и югоизточната част на града до центъра.
- M2 - Синята линия се движи в посока север-юг и може да се използва за пътуване до станция Витоша, откъдето автобусът по линия 66 се свързва с планината, както и до централните жп и автогари. Влаковете по линия М2 се прекачват на линия М4 на гара Обеля и продължават към летището.
- M3 - Зелената линия е най-новата и маршрутът ѝ минава покрай южния край на центъра в посока изток. На гара Красно село автобус 63 продължава към планината.
- M4 - Жълтата линия се движи от летище София SOF до центъра на града, а след това заедно с червената линия на северозапад до гара Обеля, където влакът се прехвърля на линия М2 без нужда от прекачване и продължава към Витоша.
Билети за метрото
За метрото важат същите тарифи като за трамваите и автобусите.
Системата за таксуване е описана по-подробно в глава " Транспорт ".
Колко струва пътуването с метрото?
Системата за таксуване не е сложна. Цялата мрежа на метрото, автобусите и трамваите е в една зона.
- 1,60 bgn - Билет за прекачване за 30 минути
- 2,20 bgn - Билет за прекачване за 30 минути
- 4 bgn - целодневен билет, валиден само за календарния ден
- 6 bgn - 24-часов билет, валиден за цели 24 часа от момента на маркиране
- 15 bgn - 72-часов билет, валиден за цели 72 часа от момента на маркиране
Къде да закупите билети?
Можете да закупите еднократен 30-минутен билет за 1,60 лв. от автоматите за билети на всяка метростанция. Можете да платите само в брой.
Всички останали билети могат да бъдат закупени само на билетните каси, които също се намират на всички метростанции. Билети се продават и на повърхността в павилионите, обозначени със синята буква "С".
Във всички случаи можете да платите само в брой.
По-удобният начин да платите билета си е със собствена безконтактна карта. Разбира се, можете да платите и чрез мобилен телефон или часовник.
Ако плащате със собствена безконтактна карта, се отчита дневен лимит от 4 лева. Транспортната компания удържа парите от сметката ви в края на всеки календарен ден.
Как да използваме билетите?
Във всички метростанции се влиза през турникети.
Приложете хартиен билет, собствена безконтактна карта (телефон/часовник) към синия четец и турникетът ще се отвори.
Не е необходимо да използвате билета си, за да излезете от станцията. Турникетът се отваря автоматично, когато регистрира движение.
Работи ли софийското метро 24/7
Нито една от линиите на метрото не работи денонощно.
Всеки ден обслужването на метрото започва около 5:00 ч. сутринта (тръгване от крайните станции) и приключва между 23:30 и 24:00 ч.
Интервалите между влаковете са от 4 до 5 минути през деня в делничните дни. Рано сутрин, късно вечер и през почивните дни интервалът може да бъде от 6 до 10 минути.
Подробно разписание и търсене на връзки можете да намерите на уебсайта: metrosofia.com/en/schedule.
Как изглеждат гарите и влаковете?
Метростанциите са модерни и много чисти. Всяка станция е оборудвана с автомат за билети и офис с персонал.
Обикновено на метростанциите няма тоалетни и няма магазини директно във фоайетата на метрото.
По линиите М1, М2 и М4 има реновирани стари вагони от съветската епоха, които са много просторни и чисти.
Линия М3 се обслужва от чисто нови вагони Siemens.