Вашият полет със SunExpress беше отменен или закъсня с 2 часа или повече? В такъв случай имате право на обезщетение в размер до 600 евро на човек.
Можете да поискате обезщетение директно от авиокомпанията или просто и безплатно от специализирани агенции.
Подайте заявление за обезщетение
Обезщетението съгласно Регламент 261 на ЕО се прилага за всички полети с начална точка в Европейския съюз. Тъй като авиокомпанията е регистрирана в Турция, полетите с начална точка на излитане от летища извън ЕС не попадат в обхвата на този регламент.
Закъснял полет със Sun Express
Ако имате закъснение от 2 часа или повече на изхода за излитане, SunExpress трябва да ви осигури безплатна освежителна напитка, пропорционална на продължителността на закъснението.
Ако продължителността на закъснението на летището на пристигане е 3 часа или повече, имате право и на финансова компенсация в размер от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието между двете летища.
Имате право на финансова компенсация само ако SunExpress е виновен за закъснението. Можете да прочетете повече за това в статията Компенсация при закъснение на полет.
Разстояние | Закъснение | Обезщетение |
---|---|---|
до 1 500 км | 3h+ | 250 eur - кандидатствайте онлайн |
От 1 500 до 3 500 км | 3h+ | 400 eur - кандидатствайте онлайн |
над 3 500 км | 3h+ | 300 eur - кандидатствайте онлайн |
над 3 500 км | 4h+ | 600 eur - кандидатствайте онлайн |
Отменен полет със SunExpress
Ако SunExpress отмени Вашия полет повече от 14 дни преди заминаването, имате право на безплатна промяна на датата или на възстановяване на първоначалната цена на билета.
Ако обаче полетът ви е отменен по-малко от 14 дни преди заминаването, автоматично имате право и на финансова компенсация в размер до 600 eur.
И в този случай компенсация се дължи само ако авиокомпанията отмени полета, а не поради непредвидени обстоятелства.
Къде да подадете заявление за обезщетение
Можете да подадете заявление за компенсация директно до авиокомпанията, като използвате данните за контакт, посочени на уебсайта: sunexpress.com/help-contact.
Авиокомпаниите обаче често се опитват да избегнат обезщетението и да протакат целия иск, като го игнорират и лъжат, затова се обърнете директно към агенцията.