Smartwings накратко

Smartwings (бивша Travel Service) е най-голямата чешка авиокомпания, базирана на летище Prague PRG.
Авиокомпанията извършва полети основно за туристически агенции от цяла Европа, главно от Чешката република, Словакия, Полша и Унгария, но понякога отдава самолетите си на лизинг в целия свят.
Smartwings обслужва и няколко редовни маршрута.
Авиокомпанията разполага с приблизително 40 самолета Boeing 737-800, Boeing 737 MAX 8 или Boeing 737-700 в своя флот.
От октомври 2024 г. марката CSA Czech Airlines също е интегрирана в операциите на Smartwings, като експлоатира самолети Airbus A220 или Airbus A320 със собствена ливрея. Въпреки това Smartwing и Czech Airlines на практика са едно дружество.

Получете повече съвети за летене с Smartwings
Независимо дали летите с Smartwings за първи път, или за пореден път, разгледайте нашите полезни съвети и препоръки:
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...
2 коментари

Пилотите на Smartwings нарушават правилата, инцидентът е предотвратен от автоматична система...
Разбира се, таблоидите отново правят сензация от това, но 100-те метра са на високо, така че не беше толкова лошо. Така или иначе, това е второто нарушение на правилата и отново е замесен високопоставен пилот на Smartwings.

Не бих омаловажавал инцидента твърде много. На уебсайта Zdopravy.cz, който не е точно таблоид, няколко вътрешни лица го обсъждат и със сигурност не го намират за незначителен:
Това, разбира се, не е пренебрежимо малко, но считам за грешка, че Smartwings, както обикновено, се опита да го прикрие и не се получи. От друга страна, заглавията като пълен самолет секунди след катастрофата също са напълно несъстоятелни.
Zdopravy.cz определено не е таблоид. Трудно е да се каже кое е по-страшно: изключително проблематичната култура на безопасност в Smartwings (за илюстрация: онзи луд с един двигател Весели продължава да лети за QS) или бездействието на Ягър и останалите служители на CAA.

@floodland: сложих линк към Zdopravy , така че не разбирам защо пишете за таблоидите. Освен ако не смяташ Zdopravy за таблоид - тогава постът ти би имал смисъл...

@floodland - просто наистина изглежда, че те не са имали много време да се справят с него според дневника на FR24, пич Неволе просто е отговорил на критично предупреждение на GPWS. И между другото, хората (уж от Smartwings) в дискусията за него пишат, че в компанията е нужен по-самоуверен и арогантен човек и че малко първи офицери в пилотската кабина са се осмелили да му противоречат. Признавам обаче, че това може да е неприлична клевета...

А, да, Smartwings. Те нямат достатъчно хора, не могат да се конкурират с нискотарифните компании, трябва да спестят пари, така че наемат временни работници отстрани и ето как се получава.
@Vlk.7 По стечение на обстоятелствата именно за това се говори в окончателния и доклад за инцидента с еднодвигателния самолет на Весели:
- Той е пренебрегнал законното искане на F/O за ускорено спускане поради намаляването на скоростта на самолета след задействането на силовата установка и в резултат на това е предизвикал ескалация на стреса на екипажа ,
- е изпълнил процедурите NNC по необичайно бърз начин на комуникация, като по този начин е намалил възможността на F/O да извърши ефективна кръстосана проверка на правилността на изпълнението им ,
- не е обсъдил с командира на въздухоплавателното средство съображенията за безопасност, произтичащи от естеството на ситуацията, като по този начин не е дал възможност на екипажа да разработи реалистична и обща стратегия за безопасно завършване на полета,
- не е спазил принципите на CRM за ефективно решаване на технически и нетехнически въпроси ,
- е съобщил собствените си решения на командира на полет като факт ,

@Petr76 - това е наистина силно кафе, за да прочетете. Като нещо от епизод на "Въздушни катастрофи" за раболепни азиатски екипажи:)

Факт е, че те не са изпускали нищо от много време насам. Нека видим дали балансът ще се запази.

Запитване относно неотдавнашния инцидент с полет до Египет и свалянето на пиян пътник в Атина. Отнема ли се билетът за връщане в този случай или не? В крайна сметка това е нелетящ сегмент, нали? Или този инцидент автоматично поставя пътника в черния списък и той вече не работи с компанията?
Определено някой го е купил чрез CK и тогава се прилагат условията на CK.
Но реално погледнато, вероятно дори не е имало скорошен смисъл да лети с него, защото билетът за отиване направо в този Египет, който пътникът е трябвало да си купи, за да използва обратния полет, би струвал повече от това, което е платил за цялото пътуване.
Изключен е от превоз, губи пътуването си в двете посоки, включен е в черния списък и плаща глоба, равна на загубата от спирането.